ŚWIATOWE DNI MŁODZIEŻY

Nasze inicjatywy

Chata na Zagrodach

Strefa publiczna

W 17 numerze biuletynu "Pcimskie Dzwony" hasło krzyżówki brzmiało  PROCESJA.

Procesja to uroczysta modlitwa chrześcijańska w drodze. Najbardziej znane i liczne procesje, to ta w Uroczystość Najświętszego Ciała i Krwi Pańskiej zwana popularnie "Boże Ciało", oraz procesje w oktawę tej uroczystości. Wówczas centrum procesji stanowi Najświętszy Sakrament, czyli święta Hostia niesiona przez kapłana w monstrancji pod baldachimem. Spośród innym procesji warto wspomnieć rezurekcję, procesje w dni krzyżowe, czy na cmentarz w uroczystość Wszystkich Świętych czy Dzień Zaduszny.

Spośród licznie nadesłanych rozwiązań nagrody wylosowali:

Koszulki lednickie z hasłem tegorocznego spotkania: WIESZ, ŻE CIĘ KOCHAM:

2. Grażyna Bednarz - Słowiaki
3. Elżbieta Żądło - Stróża, Spyrowa
4. Monika Chmielowska - Pod Lasem

GRATULUJEMY!!! Nagrody można odebrać każdego dnia w zakrystii po Mszy św.

Opublikowano: piątek, 19, lipiec 2019 07:36

Od poniedziałku w Chacie na Zagrodach rządzi KSM - czyli Katolickie Stowarzyszenie Młodzieży.

Grupa młodzieży z KSM w diecezji lubelskiej z parafii Bychawka, wraz ze swoim proboszczem - ks. Tomaszem Majem przeżywają swoje wakacyjne rekolekcje.

Wędrówkę po górskich ścieżkach, szczytach i jaskiniach przeplatają modlitwą, sprawowaniem Mszy św i spotkaniami formacyjnymi podzielonymi na 4 bloki tematyczne:
- Młodzież a rodzice
- Młodzież a Kościół
- Młodzież a rówieśnicy
- Młodzież a uczucia

Czytaj więcej: KSM w Chacie na Zagrodach

Opublikowano: środa, 17, lipiec 2019 20:18

W sobotnie popołudnie w Chacie na Zagrodach spotkali się przyjaciele z letnich podróży.

Spotkanie rozpoczęła modlitwa różańcowa w plenerze przy kapliczce Matki Bożej, po czym nastąpiła kontynuacja przy grillu, nie zabrakło też wspomnień i wspólnych śpiewów.

Dzisiaj, gdy wszystko staje się tak bardzo formalne, że nawet sąsiad musi zapowiadać się by przyjść do sąsiada, jakże bardzo brakuje takich zwyczajnych spotkań, bez zobowiązań, by spokojnie usiąść i pogadać, wspólnie się pośmiać i pośpiewać...

Czytaj więcej: Spotkanie na Zagrodach

Opublikowano: niedziela, 14, lipiec 2019 21:08

Dwa ostatnie dni tegorocznego letniego obozu spędziliśmy nad malowniczym jeziorem Garda w Alpach włoskich.

W niedzielę wzięliśmy udział we Mszy św. w lokalnym kościółku w Lumini, po czym pojechaliśmy na plażę do Bardolino, zaś w poniedziałek udaliśmy się do urokliwej Zatoki Syren (Baia delle Sirene), gdzie spędziliśmy czas kąpiąc się i odpoczywając a zarazem podziwiając cudowne widoki Alp i słuchając koncertu cykad.

Czytaj więcej: Nad jeziorem Garda

Opublikowano: poniedziałek, 08, lipiec 2019 10:49

W szóstym dniu naszego wakacyjnego obozu opuściliśmy bliskie nam już Lido di Jesolo i pojechaliśmy do Padwy.

Tam najpierw odiwdziliśmy św. Antoniego modląc się przy jego grobie i odprawiając Mszę św. we wszystkich intencjach, które wzięlismy w drogę.

Następnie dane nam było także podczas spaceru zobaczyć kilka najważniejszych placów i ulic tego miasta. Po południu udaliśmy się w dalszą podróż - tym razem w Alpy nad jezioro Garda. Zatrzymaliśmy się na nocleg w maleńkiej górskiej miejscowości Lumini, gdzie urządziliśmy sobie bardzo radosny i rozśpiewany "pogodny wieczór".